Zaktualizowano dnia 26 lipca 2023
Organizacja ślubu i wesela związana jest z radością z decyzji o zawarciu małżeństwa, która łączy się także z nieuniknionym stresem dotyczącym planowaniem wszystkiego zgodnie z własnymi oczekiwaniami. Aby uniknąć niepotrzebnego zdenerwowania, coraz większą popularnością cieszy się korzystanie z pomocy konsultantów ślubnych. W związku z tym w dalszej części artykułu odpowiemy na najczęściej zadawane pytania dotyczącego pracy wedding plannera.
Co robi konsultant ślubny?
Konsultant ślubny zajmuję się organizowaniem ślubów, wesel, ale także zaręczyn i innych tego typu uroczystości. Zadaniem tego specjalisty jest zadbanie o to, aby ten wyjątkowy dzień spełniał oczekiwania państwa młodych nie tylko w zakresie dekoracji ślubnych, ale także całego planu logistycznego tego dnia. Skorzystanie z usług konsultanta ślubnego, określanego także jako wedding plannerem, pozwoli przyszłym małżonką oszczędzić stresu związanego z przygotowaniami.
Na początku swojej pracy specjalista ten musi zapoznać się z preferencjami pary młodej, a także budżetem, jakim dysponują na organizacje tego wydarzenia. Na tej podstawie konsultant ślubny tworzy harmonogram działań wraz z kosztorysem.
Po zaakceptowaniu proponowanego planu i zakładając, że specjalista ten zajmuje się kompleksową organizacją ślubu, do jego zadań należy:
- pomoc w wybraniu miejsca wesela;
- opracowanie propozycji atrakcji;
- aranżacja dekoracji;
- zorganizowanie oprawy muzycznej;
- komponowanie weselnego menu;
- wybór tortu;
- zamówienie zaproszeń;
- pomoc w wyborze sukni ślubnej i garnituru itd.
Co najważniejsze, konsultant ślubny zadba o nadzór wszystkich usługodawców, zajmie się negocjacjami cen, sporządzaniem umów i innymi formalnościami. Dodatkowo będzie trzymał pieczę nad tym, aby zrealizować założenia odpowiednio do możliwości finansowych pary młodej.
Zapisz się na “Kurs Konsultanta Ślubnego” i zdobądź wiedzę przydatną do prowadzenia agencji ślubnej
Czy opłaca się być wedding plannerem?
Nie jest tajemnicą, że organizacja ślubu i wesela wymaga ogromnego zaangażowania. W ostatnich latach można było zauważyć mocny rozwój branży eventowej i coraz to więcej propozycji różnego typu atrakcji, takich jak: fotobudki, fotolustra, animatorki dziecięce, wodzireje, neonowe napisy, drink bary itd.
Ilość propozycji może być przytłaczająca, a dodatkowo należy wziąć pod uwagę fakt, że czas oczekiwania na wybraną salę weselną to często 2-3 lata. To od początku może zniechęcać do planowania uroczystości zaślubin. Dlatego też z pomocą parom młodym przychodzą wedding planerzy, których profesjonalne podejście do organizacji wydarzeń umożliwi zaoszczędzenie problemów związanych z przygotowaniami tego wyjątkowego dnia.
Można wymienić wiele zalet pracy jako konsultant ślubny, a wśród nich:
- możliwość podejmowania ciekawych wyzwań zawodowych;
- wykazywanie się twórczym podejściem do wydarzenia;
- szansa na zbudowanie sieci kontaktów;
- samodzielne ustalanie cennika za usługi;
- dobrze płatny zawód;
- elastyczny czas pracy;
- różnorodność wykonywanych zadań;
- zadowolenie swoich usługobiorców itd.
Jak zostać konsultantką ślubną?
Aby zostać konsultantką ślubną, należy zdobyć wiedzę na temat organizowania różnego typu uroczystości, znać obowiązujące trendy ślubne, a także wykazywać się kreatywnym podejściem do planowania uroczystości. Wedding plannerka powinna cechować się dobrą organizacją pracy, umiejętnością łatwego nawiązywania kontaktów, a także umiejętnościami zarządczymi.
Odpowiednie przygotowanie w zakresie planowania oraz organizacji ślubu i wesela zapewni “Kurs Konsultanta Ślubnego”, dzięki któremu absolwent uzyska kwalifikacje zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 19 marca 2019 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych, co zostanie potwierdzone zaświadczeniem w języku polskim o ukończeniu kursu. Zapisu na to szkolenie można dokonać pod poniższym odnośnikiem: https://cdz.edu.pl/kursy/136/kurs-konsultanta-slubnego
Ile kosztuje kurs na wedding planner?
Cena za “Kurs Konsultanta Ślubnego” wynosi jedynie 450 zł. Dodatkowo kursant zobowiązany jest uiścić opłatę wpisową. Z kolei zaświadczenie o ukończeniu kursu wydawane jest dożywotnio i nie wymaga uaktualnień, w związku z czym uczestnik szkolenie po jego zakończeniu nie będzie musiał ponosić żadnych dodatkowych kosztów.